سفید برفی

متفرقه

سفید برفی

متفرقه

قسمتی از دست نوشته مهاتما گاندی

قسمتی از دست نوشته مهاتما گاندی

من میتوانم خوب، بد،خائن،وفادار ،فرشته خو یا شیطان صفت باشم.

من میتوانم تو را دوست داشته یا از تو متنفر باشم.

من میتوانم سکوت کنم ،نادان و یا دانا باشم.

چرا که من یک انسانم و اینها صفات انسانی است.

و تو هم به یاد داشته باش

من نباید چیزی باشم که تو میخواهی

من را خودم از خودم ساخته ام

تو را دیگری باید برایت بسازد

و به یاد داشته باش

منی که من از خودم ساخته ام، آمال من است.

تویی که تو از من  میسازی ، آرزوهایت و یا کمبودهایت هستند.

لیاقت انسانها کیفیت زندگی را تعین میکند، نه آرزوهایشان

و من متعهد نیستم چیزی باشم که تو میخواهی

و تو هم میتوانی انتخاب کنی که من را میخواهی یا نه

ولی نمیتوانی انتخاب کنی که از من چه میخواهی.

میتوانی دوستم داشته باشی . همین گونه که هستم. و، من هم .

میتوانی از من متنفر باشی بی هیچ دلیلی.و، من هم.

چرا که ما هر دو انسانیم و این جهان مملو از انسانهاست

پس این جهان میتواند هر لحظه مالک احساسی جدید باشد.

تو نمیتوانی مرا به قضاوت بنشینی و حکمی صادر کنی. و، من هم.

قضاوت و صدور حکم بر عهده قدرت ماورایی خداوندگار است.

دوستانم همینگونه مرا پیدا میکنند و می ستایند.

حسودان از من متنفرند ولی باز می ستایند.

دشمنان کمر به نابودیم بسته اند و همچنان می ستایندم.

چرا که من اگر قابل ستایش نباشم ، نه دوستی خواهم داشت نه حسودی و نه دشمنی و نه حتی رقیبی.

من قابل ستایشم. و، توهم.

یادت باشد اگر چشمت به این دست نوشته افتاد

به خاطر بیاوری که آنهایی که هر روز میبینی و مراوده میکنی همه انسان هستند و دارای خصوصیات یک  انسان.

با نقابی متفاوت، اما همگی جایزالخطا .

نامت را انسانی باهوش بگذار اگر، انسانها را از پشت نقابهای متفاوتشان شناختی.

و یادت باشد که کاری نه چندان راحت است.

مهاتما گاندی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد